2015年8月19日 星期三

英語加油站- 濃情蜜意.情人節英文詞彙分享

濃情蜜意‧情人節英文詞彙分享

普遍認知(2/14) 情人節的由來

    最有名的說法是在3世紀,古羅馬暴君為了充實兵力,逼令所有單身男性公民從軍,不許結婚。一名叫瓦倫丁(Valentine,又作華倫泰)的基督教修士不理禁令,秘密替人証婚,結果被士兵逮捕,269214日被絞死;為紀念瓦倫丁的勇敢精神,人們將每年的214日定為瓦倫丁紀念日,成了後來的「情人節」。據《世界圖書百科全書》(World Book Encyclopedia)資料指出:「在公元後200年時期,羅馬皇帝克勞狄二世禁止年輕男子結婚。他認為未婚男子可以成為更優良的士兵。一位名叫瓦倫丁的教士違反了皇帝的命令,秘密為年輕男子主持婚禮,引起皇帝不滿,結果被收監,據說瓦倫丁於公元269214日被處決。」另外,據記載,教宗在496年廢除牧神節,把214日定為聖瓦倫丁日,後來成為西方的節日之一。深受西方的文化影響,這個節日在西方以外的地方漸受注重。

情人節文化

    情侶們在情人節當日的晚餐約會,是常見的情人節活動之一,有人視之為情侶關係的發展關鍵時刻。一些商家會在情人節促銷商品作為情人節禮物,常見的如巧克力、鮮花到首飾珠寶等,時至今日,因應世界各地的個別文化,慶祝節日型式及禮品種類包羅萬有。

除了羅馬,各國對於自己的情人節都有它們的特殊由來及文化。

    譬如以色列的情人節叫做「Tu BAv」,原本是個猶太人重要的傳統節日;根據《塔木德》記載,古時的八月底是慶祝葡萄豐收的季節,未婚女子會穿著白色裙子在葡萄園內載歌載舞以歡慶豐收。不過,這個宗教意義也已經逐漸被遺忘,人們改在這天結婚、訂婚,或者是安排一場浪漫的約會。

    荷蘭人的慶祝方式則十分有趣,他們認為一雙漂亮的傳統木鞋才是最好的情人節禮物。

☆★☆☆★☆
Thank you for comforting me when I'm sad
Loving me when I'm mad
Picking me up when I'm down
Thank you for being my friend and being around
Teaching me the meaning of love
Encouraging me when I need a shove
But most of all thank you for
Loving me for who I am
感謝你在我傷心時安慰我,
當我生氣時你護著我,
當我沮喪時你拉拔我。
感謝你作我的朋友並且在我身旁,
教導我愛的意義是什麼,
當我需要動力時你鼓勵我。
但我最想感謝你的是,
愛上像我這樣的一個人

☆★☆☆★☆
Love is more than a word, it says so much.
When I see these four letters, I almost feel your touch.
This only happened since I fell in love with you.
Why this word does this, I haven't got a clue.
Love
不單是一個字,它還代表了許多意涵,
當我看到這四個字母時,我幾乎能感受到你內心的感動。
但是這只發生在,我愛上你之後,
為何這個字有如此的魔力,
我也搞不清楚。

☆★☆☆★☆
Sweetheart,
My thoughts are deep into you
From the moment that I wake up
And to the whole day through
Happy Valentine's Day
親愛的,
我深深地想念著你,
從我每天早上起來的那一刻起,
每一分每一秒直到一天結束。
情人節快樂!

☆★☆☆★☆
Thank you for standing behind me
In all that I do
I hope you're as happy with me
As I am with you
感謝你永遠支持我,
不論我作了些什麼,
我希望你跟我在一起永遠開心,
就像我跟你在一起時那麼地快樂。

☆★☆☆★☆
If I could save time in a bottle
the first thing that I'd like to do is to save every day until eternity passes away
just to spend them with you
if I could make days last forever
if words could make wishes come true
I'd save every day like a treasure and then
again I would spend them with you
如果我能把時間存入一個瓶子,
我要作的第一件事就是,
把每一天都存下來直到永恆,
再和你一起慢慢度過。
如果我能把時間化作永恆,
如果我的願望能一一成真,
我會把每天都像寶貝一樣存起來,
再和你一起慢慢度過。

☆★☆☆★☆
To sweetheart or friend, words can mean much.
Valentine heart to heart, conveys a loving touch.
給我的愛人或是朋友,一句話可以代表許多意思,讓我們傳遞著情人節的訊息,也傳送出愛的感覺。

☆★☆☆★☆
You're always there for me. When things tend to go wrong.
It's that faith you have in me. That makes our love strong
當我需要你時你永遠在那裏,就算是我犯了錯誤也沒關係
是你對我堅定的信心,讓我們的愛更加茁壯。

☆★☆☆★☆
It's your loving and your caring.
And knowing that you're near.
That gentle touch you have. Make my troubles disappear
是你的愛意和呵護,
知道你就在我的身邊,
還有你的溫柔和體貼,
讓我所有的麻煩全部不見。

☆★☆☆★☆
A better love I couldn't ask for With your sweet and gently way And knowing that your love for me Grows more everyday.
我再也沒法找到一個比你更好愛我的人,能比你更加溫柔和體貼,我也深深地相信,你對我的愛一天比一天更深。

☆★☆☆★☆
We share so much together.
And you always pull me through.
Thank you for standing behind me In all that I do.
我們分享生命中的每一天,
你永遠帶領著我,
感謝你一直支持著我,不論我做了些什麼。

☆★☆☆★☆
Without you, I'd be a soul without a purpose.
Without you, I'd be an emotion without a heart.
I'm a face without expression, A heart with no beat.
Without you by my side, I'm just a flame without the heat.
没有你 我將是一個沒有目的靈魂;
没有你 我的情感將没有了根基;我將是一張没有表情的臉;一顆停止跳動的心;
没有你在我身邊;我只是一束没有熱量的火焰。

☆★☆☆★☆
If you were a teardrop in my eye,
For fear of losing you, I would never cry
And if the golden sun, Should cease to shine its light,
Just one smile from you, Would make my whole world bright
如果你是我眼裡的一滴淚;
為了不失去你;我將永不哭泣;
如果金色的陽光;停止了它耀眼的光芒;
你的一個微笑;將照亮我的整個世界。

☆★☆☆★☆
If I were to fall in love, It would have to be with you.
Your eyes, your smile, The way you laugh, The things you say and do
Take me to the places, My heart never knew
So, if I were to fall in love, It would have to be with you.
如果説我已陷入情網;我的情人就是你;
你的眼睛,你的微笑;你的笑臉;你説的一切,你做的一切;讓我的心迷失了方向;
所以,如果説我已陷入情網;我的愛人就是你。

☆★☆☆★☆
Forgive me for needing you in my life;
Forgive me for enjoying the beauty of your body and soul;
Forgive me for wanting to be with you when I grow old
原諒我生活中不能没有你;
原諒我欣賞你的軀體和心靈的美麗;
原諒我希望永生永世和你在一起。

☆★☆☆★☆
My river runs to thee. Blue sea, wilt thou welcome me? My river awaits reply. Oh! sea, look graciously.
我是一條朝你奔流而去的小溪,藍色的大海啊,你願意接納我嗎?
優雅的大海啊,小溪正在等待你的回答。

☆★☆☆★☆
All it took was one glance. Now all I ask is one chance, To try to win your heart. Just give me a chance to start. I'll show you it was meant to be. To be together is our destiny
我對你一見鐘情。
我所要求的全部就是給我一個機會,以贏取你的芳心。
只要給我一個開始的機會,我將向你證明這是前世的安排,我倆的結合是冥冥之中的定數。

☆★☆☆★☆
Two star-crossed lovers in perfect harmony Just give me a chance and you will agree. I was meant for you. And you were meant for me.
兩個命運多舛的情人如此和諧地在一起,只要給我一線希望,你終將答應。我為你而生,你因我而存在。

☆★☆☆★☆
Love begins with a smile
grows with a kissends with a tear.
When you were born
you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you dieyou're the one smiling and everyone around you is crying.
愛情以笑開始,以吻轉濃,以淚結束。
當你哭著降臨人世時,身邊的每個人都在為此歡笑,好好生活吧,這樣你就能含笑離開人世,而身邊的每個人都在為此哭泣.

☆★☆☆★☆
In your life, there will at least one time that u forget yourself for someone, asking for no result, no company, no ownership nor love. Just ask for meeting u in my most beautiful years.
一生至少該有一次,為了某個人而忘了自己,不求有結果,不求同行,不求曾經擁有,甚至不求你愛我。只求在我最美的年華里,遇到你。

☆★☆☆★☆
Love you, think of you, love you secretly, eagerly love you, wait, feel disappointed, try hard, lose, and feel sad, go apart, and recall. All of these are for sake of you. And I will never regret for it.
鍾情,相思,暗戀,渴慕,等待,失望,試探,患得患失,痛不欲生,天涯永隔,追憶似水流年……種種這些,都曾因你而經歷,也就誓不言悔。

☆★☆☆★☆
We shall always save a place for ourselves, only for ourselves. And then begin to love. Have no idea of what it is, who he is, how to love or how long it will be. Just wait for one love. Maybe no one will come out, but this kind of waiting is the love itself.
在自己面前,應該一直留有一個地方,獨自留在那裡。然後去愛。不知道是什麼,不知道是誰,不知道如何去愛,也不知道可以愛多久。只是等待一次愛情,也許永遠都沒有人。可是,這種等待,就是愛情本身。

☆★☆☆★☆
If not for you, I must be shivering in the despair and fear, groaning painfully.
But for you, every day I will dream the most beautiful apart.
Because you use your whole life to love me, and I feel free. My life seems to leave me like the sand flowing.
I can hear that, but I can still smile only as long as I see you sleeping by my side.
如果不是你,我現在肯定只能在絕望和恐懼中顫抖,發出痛苦的呻吟。
但是因為有了你,我,每天都可以夢想最美麗的離別。
因為你拿整個生命來愛我,所以我的心獲得了自由。
我的生命正在慢慢地離開我,好像沙子從沙漏中流走一樣,
我聽到了那流逝的聲音,但只要你還熟睡在我身旁,我就依然笑得出來。

☆★☆☆★☆
I don't think that when people grow up, they will become more broad-minded and can accept everything.
Conversely, I think it's as electing process, knowing what's the most important and what's the least. And then be a simple man.
我不覺得人的心智成熟是越來越寬容涵蓋,什麼都可以接受。
相反,我覺得那應該是一個逐漸剔除的過程,
知道自己最重要的是什麼,知道不重要的東西是什麼。而後,做一個簡單的人。

☆★☆☆★☆
I always believe that there exists a place where reality cannot find me.
There, the dream is very close.
Just as I believe that there will always be someone in the crowd that u will remember forever until you die.
U can recognize her immediately.
I often have the same dream. In the dream, I am running and searching.
They say I shall have more courage and more luck to reach that place and find that person.
Maybe I have to take a risk, coz maybe I will die in the way of searching.
So dare u to go?
There is someplace that u once go and would not like to leave and some one that u would only meet once in your whole life.
我一直相信,在這世界上存在著一個地方,一個讓現實抓不到你的地方。在那裡,夢想離你很近,很近,就像我相信,在城市裡來往的人群中,總有一個,會讓你記得一輩子。
直到你燕下最後一口氣。你一眼就認出她。
我時常做同一個夢,在夢裡,我總是不停地跑,不停地尋找。
他們說要到那個地方,要找到那個人,你必須比別人多一點勇氣,多一些幸運。
你可能會付出冒險的代價。你可能會死在半途上。
你敢不敢去?
有一個地方,你去了就不想離開,有一種人,你一輩子只會遇見一次。

☆★☆☆★☆
Wherever you go, whatever you do, I will be right here waiting for you. I'll think of you every step of the way.
無論你身在何處,無論你為何忙碌,我都會在此守候。 我會想你,在漫漫長路的每一步。



電影
1. For old time’s sake Casablanca 北非諜影
2. Being with you is the only way I could have a full and happy life 50 First Dates 我的失憶女友我愛你

3. I may not be a smart man, but I know what love is. ─ Forrest Gump
阿甘正傳
4. I love you. You … you complete me. ─Jerry Mcquire征服情海
5. Take love, multiply it by infinity and take it to the depths of forever… and you still have only a glimpse of how I feel for you. ─Meet Joe Black第六感生死緣
6. I love you even when you’re sick and look disgusting. ─Love Actually 愛是你,愛是我
其他相關
1.一見鍾情 love at first sight
All romantic comedies start with love at first sight. That’s the formula of the genre.
所有浪漫喜劇都以一見鍾情開始,這是這種類型電影的公式。

2.嚮往、傾心 long for
By looking at her eyes, one can easily see that, after so many years, her longing for her long lost love has not faded away.
只要見她雙眼,即知在這麼多年後,她對過往愛人的懷念仍然未消退。

3.閃婚 flash / blitz marriage
They got married last December after knowing each other for a little over two weeks. It was considered flash marriage by anyone's standard.
他們去年12月在認識對方兩星期左右就結婚了。這在任何人的定義中都算是閃婚。

4.聯誼 meetup
In a chance meetup, Sophia reconnected with her first love fifteen years ago.
在一場偶遇中,蘇菲亞和她十五年前的初戀又連繫上了。

資料來源: 情人節 維基百科/其他網路學習資源
http://goo.gl/Q8piYG

沒有留言:

張貼留言